POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Szczęście


Pamiętam, że zawsze, kiedy w szkole podejmowany był temat szczęścia, pojawiał się problem ze zdefiniowaniem tego pojęcia. Każdy z nas inaczej pojmował szczęście. Dla jednego był to synonim słowa radość, przez kogoś innego z kolei szczęście było rozumiane jako powodzenie w realizacji celów życiowych.

Czym jest szczęście?

Ilu ludzi, tyle definicji. Sama jestem ciekawa, jak Wy byście zdefiniowali szczęście, możecie podzielić się swoją własną definicją w komentarzu. Dla mnie to jest stan, w którym człowiek czuje się spełniony, osiąga wyznaczone przez siebie cele życiowe, spełnia swoje marzenia. Podałabym również drugie znaczenie, czyli szczęście rozumiane jako sprzyjanie losu, fart. 

Czy jestem szczęśliwa?

Gdyby ktoś zadał mi to pytanie w tym momencie. To bez zawahania się powiedziałabym, że tak, że jestem na ten moment szczęśliwa. 

Jestem zdrowa, a mając zdrowie, można osiągnąć wiele swoją ciężką pracą. Bez zdrowia byłoby to niezwykle trudne. Nie kupimy go za pieniądze. 

Otaczają mnie wspaniałe osoby. Nie tylko członkowie rodziny, ale również znajomi: ci, których poznałam i znam w realu, oraz tych, których kojarzę tylko z Internetu, z którymi jeszcze nie miałam przyjemności obcować w rzeczywistości. Dostaję od nich ogrom wsparcia, siły, to taki mój motorek napędowy. Dzięki nim mam energię, aby robić coraz to więcej i więcej.

Mam wszystko, co do życia potrzebne: ciepły kąt, nie chodzę głodna, spragniona. Mam w co się ubrać. Studiuję. 

Spełniam swoje marzenia. Działam w Internecie, piszę własnego bloga, którego o dziwo, nawet chcą ludzie czytać. Nie spodziewałam się, że tak będzie, kiedy zaczynałam. Dodatkowo obecnie jestem w trakcie tworzenia swojego wielkiego dzieła tj. e-booka. Jest to dla mnie ogromne wyjście ze strefy komfortu. W realu raczej nie jestem taka hop-siup do przodu, do ludzi, potrzebuję zazwyczaj nieco więcej czasu, aby się oswoić z nową sytuacją, z nowym miejscem, ludźmi, których spotykam. Zabierając się za tworzenie e-booka, musiałam także przełamać się do solo podróży, co łatwe nie było. Lubię, jak jest ze mną ktoś, coś się więcej dzieje.

Czy czegoś mi brakuje?

Na dzień dzisiejszy raczej nic. W przyszłości już po studiach chciałabym znaleźć stateczną pracę, która będzie sprawiać mi przyjemność i zapewni życie na godnym poziomie, chciałabym założyć rodzinę, postawić swój własny dom, taki z moich marzeń, na wsi, być może górskiej, z dala od zgiełku miasta. Dom w takim sielskim klimacie, pachnący świeżym chlebem albo ciastem drożdżowym, z ogrodem pełnym kwiatów, własnym sadem owocowym i ogrodem warzywnym. 


Zespół Pectus śpiewa: 
Szczęście jest tak bardzo blisko
Jeśli tego chcesz
Marzeniami zbuduj przyszłość, swój własny los


A Ty jesteś szczęśliwy/a? Co sprawia, że jesteś szczęśliwy/a?


Komentarze

  1. Super zdjęcia :D Cieszę się, że na ten moment jesteś szczęśliwa :D
    Tak jak napisałaś ilu ludzi na świecie tyle jest różnych definicji szczęścia :D
    Dla jednych szczęście to stan radości w życiu, a dla drugich sprzyjanie losu :D
    Zdecydowanie mój psiak sprawia, że jestem szczęśliwym człowiekiem ;p
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤ Mój psiak też sprawia mi wiele radości ;)

      Usuń
  2. Ogromnie się cieszę, że piszesz, iż jesteś szczęśliwa Dla mnie szczęście to zdrowie moje i moich najbliższych, poczucie wewnętrznego spokoju oraz możliwość spełnienia marzeń, nawet tych najmniejszych.
    Bardzo ładne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za podzielenie się swoją definicją szczęścia :D

      Usuń
  3. Młodziutka jesteś. Jeszcze pięć razy zmieni ci się Twoja wizja szczęśliwego życia. Za smarka chciałam zostać płatnym mordercą 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że aż parsknęłam śmiechem jak przeczytałam Twój komentarz. Ciekawa jestem, jak sobie wyobrażałaś tę profesję w polskich realiach? :D

      Usuń
  4. Moja definicja szczęścia jest podobna do Twojej. To właśnie taki stan spełnienia, spokoju oraz realizacja własnych celów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poruszyłaś bardzo ważny temat. Myślę, że często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że szczęście można odnajdywać w codzienności. W takich zwykłych chwilach naszego życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczęścia należy szukać nawet w najdrobniejszych szczegółach życia codziennego :D

      Usuń
  6. Dla mnie szczęściem jest to, że mogę budzić się co rano u boku ukochanej osoby w otoczeniu zwierzaczków, wypić kawę wpatrując się w las, pojechać do nowej pracy, którą lubię (w końcu taką znalazłam).
    Po powrocie z niej zrobić coś pysznego na obiad, wypić lampkę wina, zadzwonić do rodziców, poczytać książkę, pójść na spacer lub poukładać puzzle.
    Życie jest krótkie i szalone. Nigdy nie wiadomo co się zdarzy i trzeba z danej chwili wyciągać jak najwięcej i z wszystkich pozytywnych chwil czerpać energię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne ❤ Dokładnie, nie wiemy ile potrwa jeszcze nasza ziemska droga czy jak to kiedyś określiłam podróż pociągiem. Warto czerpać z każdego dnia, jak najwięcej :D

      Usuń
  7. Ogólnie dla mnie szczęście to spokój ducha, ale też możliwość samorozwoju. Oprócz tego różne inne przyjemności jak możliwość wyjazdu, wakacji, pozwolenie sobie na swobodę i realizację marzeń. Oprócz tego na pewno zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja własna definicja szczęścia jest bardzo sprecyzowane :D Super! ❤

      Usuń
  8. Ach to szczęście, super że jesteś szczęśliwa, że odnalazłaś jego własną definicję. Też staram się żyć po swojemu, na własnych warunkach. Dzięki czemu jestem szczęśliwa. Już dawno temu wzięłam życie we własne ręce i chcę je wycisnąć jak cytrynę i pić tylko słodką lemoniadę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że w tym momencie mogłabym zaśpiewać: "Kocham Cię życie, poznawać pragnę cię pragnę cię w zachwycie. Choć barwy ściemniasz, wierzę w światełko, które rozprasza mrok." ❤

      Usuń
  9. Miło się czyta takie posty, życzę żeby szczęście trzymało się cały czas, no i żeby praca również okazała się ta wymarzona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczymy, gdzie wyląduję, w jakiej dziedzinie :D

      Usuń
  10. Trudni zdefiniować szczęście jednoznacznie. Dla mnie to po prostu brak zmartwień, ale czasami ona są a i tak czuję szczęście. Myślę, że to pochodzi z głębi serca.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla mnie szczęście to co najmniej docenianie, tego co się ma i umiejętność czerpania z tego radości :) Nie trzeba spełniać marzeń, które w wielu przypadkach są niestety nieosiągalne, aby być szczęśliwym

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna definicja :D Myślę, że warto zacząć od docenienia tego, co się ma, aby potem móc zdobywać coraz więcej i potrafić z tego się cieszyć ;)

      Usuń
  12. Każdy ma inaczej, trzeba być szczęśliwym z tego, co się ma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Docenianie tego, co się ma, na pewno ułatwia życie ;)

      Usuń
  13. Każdy z nas ma swoją definicje szczęścia :) Życzę Ci byś spełniła swoje marzenia na przyszłość jakie posiadasz w swym serduszku ❤️

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Generalnie można powiedzieć, że jestem szczęśliwa, choć z niektórych obszarów życia jestem bardziej, a z innych mniej zadowolona. Jednak staram się doceniać drobne rzeczy i się nimi cieszyć. Tak łatwiej się żyje. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, łatwiej się żyje doceniając to, co się ma :D

      Usuń
  15. It is wonderful that you have discovered so many secrets to finding happiness while you are young. I love your dreams!
    I also love your quote of the words by the Pectus band about finding happiness by building our futures with our dreams.
    I am happy when a lot of people see and comment on my blog posts, watch and comment on my YouTube videos, Follow me on Twitter, and ReTweet and 'Like' my Tweets! :D

    https://full-brief-panties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. trudny temat a zdjecia piekne

    OdpowiedzUsuń
  17. Do szczęścia brakuje mi ogrodu pełnego kwiatów i kwitnącego sadu.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Też marzy mi się domek na wsi i to najlepiej właśnie w górach 😊 Szczęście jest dla mnie stanem krótkotrwałego zadowolenia np. teraz, kiedy jadę przed 7 do pracy, nie jestem szczęśliwa, ale jakbym zostałam w domu to już tak😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy jest szczęśliwy, kiedy ma dzień wolny :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Hej,
Witam Cię na moim blogu, blogu na którym sporo się dzieje. Dziękuję za Twoją obecność i za każdy pozostawiony tutaj przez Ciebie ślad. Dziękuję za każdy komentarz, za Twoją obserwację. ❤ Życzę Ci miłego pobytu! Amelia