POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Łęczna: Dolina Dinozaurów i Park Podzamcze


Łęczna jest to miasto we wschodniej Polsce, w wojewódzkie lubelskim, położone pomiędzy dwoma rzekami: Świnką i Wieprzem. Pierwsze wzmianki o Łęcznej pochodzą z 1252 roku, status miasta uzyskała w 1467 roku. W chwili obecnej Łęczna jest znana z dwóch rzeczy: leżącej nieopodal kopalni węgla kamiennego Bogdanka oraz klubu piłkarskiego Górnik Łęczna. Jednak niewątpliwie jest to też miasto ciekawe pod względem turystycznym,  postaram Wam się to udowodnić. 

Dzisiaj wspomnę o dwóch atrakcjach, które najbardziej przykuły mój wzrok podczas mini wycieczki do Łęcznej: pierwszą z nich jest Zespół Parkowy Podzamcze, drugą z kolei Dolina Dinozaurów. Obie atrakcje leżą obok siebie, w pobliżu jest parking, a nawet z tego, co wiem kilka, więc problemu z zostawieniem samochodu i przemieszczaniem się pieszo nie ma. 


Jeśli będziecie wjeżdżać do Łęcznej od strony Karolina, po lewej stronie witać Was będą dinozaury, arrr! Z kolei po prawej stronie stoi stary, zabytkowy spichlerz, obecnie będący siedzibą Środowiskowego Domu Samopomocy. Łęczyńska dolina  dinozaurów a w zasadzie powiedziałabym... dolinka to najstarsza w Polsce taka inicjatywa. W dolince obok głównej drogi stoi kilka drewnianych rzeźb, imponujących rozmiarów, przedstawiających te prehistoryczne żyjątka. Po drugiej stronie, obok parkingu również można spotkać kilka sztuk. Wyglądają strasznie, ale są naprawdę przyjazne i niegroźne! 


Po przeciwnej stronie obok spichlerza mieści się Park Podzamcze, który w 2015 roku uległ rewitalizacji. Park powstał w bardzo malowniczej okolicy na wzniesieniu, przy ujściu rzeki Świnki do Wieprza. Północną część zajmują pola, ruiny dawnych budynków folwarcznych oraz geometryczny ogród włoski, południową natomiast park z drzewostanem z końca XIX wieku, oraz szpalerami 200-letnich lip. 


Miejsce jest naprawdę urokliwe, mnie udało się zwiedzić jedynie tę niewielką część z ruinami, bo śpieszyło mi się, ale będę chciała tam wrócić, kiedy będzie już ciepło. Zrobiło ono na mnie przeogromne wrażenie. Bardzo cenię takie inicjatywy, odnawianie czegoś po to, aby oddać to użytku turystom i to bezpłatnie, bo wstęp do obu tych obiektów jest wolny.

W tej części z ruinami jest bardzo dużo ławeczek, są tablice ze starymi fotografiami, przedstawiającymi, co dokładnie się w tym miejscu znajdywało w czasach świetności. Na wieżę można wyjść, nie jest zbyt wysoka, ma jedyne 17 m, ale aby podziwiać najbliższą okolicę, zabudowania parku w zupełności wystarcza. Przebywać na niej może jednocześnie do 10 osób, ale jeśli będziecie większą grupą to zdecydowanie lepiej wchodzić w grupach do 5 osób, aby czuć się swobodnie.

Uwaga! Jeżeli wybierzecie się do parku po zmroku, macie dużą szansę na spotkanie z tajemniczym Czarnym Panem, nazywanym także Panem Litwinem. Najczęściej pojawia się on pod starym kasztanem, pyta grzecznie o drogę na Litwę, po czym ściska dłoń napotkanej osoby i znika. 


Jak dla mnie miejsce ma olbrzymi potencjał na bycie perełką Łęcznej. Ja je poznałam przypadkiem, dzięki Instagramowi, odwiedziłam je we wrześniu, na tygodniu i zbyt wiele osób nie było, w weekendy zapewne jest większy ruch. 

Wiem, że bloga czytają również osoby z Lubelszczyzny, ciekawi mnie, czy którakolwiek z tych osób to miejsce zna? Być może ktoś z Was tam był?


Komentarze

  1. No pięknie :) Chętnie bym tam zaglądała, gdybym mieszkała bliżej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zbyt blisko nie mam, ale co jakiś czas będę pewnie odwiedzać, bo miejsce jest niezwykle urokliwe :D

      Usuń
  2. W takim miejscu chętnie bym pospacerowała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo magicznie tam jest, koniecznie wpadnij, jeśli będziesz na Lubelszczyźnie :D

      Usuń
  3. Jakie fajne i ciekawe miejsce. Jeszcze tam nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widać, że zadbany teren. Idealne miejsce na spacer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że okoliczni mieszkańcy z chęcią tam spacerują :D

      Usuń
  5. Szkoda, że nie mieszkam bliżej tego miejsca. Piękne zdjęcia pokazują, że warto je odwiedzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najbliżej nie mam, ale przejazdem będę wpadać :D

      Usuń
  6. Wow ślicznie tam, uwielbiam wszelkie parki z dinozaurami oraz zamkowe klimaty😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżkowie dinozaury nieco sztywni, ale przyjaźni, haha ;)

      Usuń
  7. Ale trafiłaś na piękną pogodę, Amelko. To intensywnie niebieskie niebo jest po prostu cudowne :) I jak zwykle super fotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato w ubiegłym roku było średnie, ale jesień to wynagrodziła :D

      Usuń
  8. O wow ! ależ klimatyczne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie wyglądają te dinozaury. ;)

    Czarny Pan? Ciekawa sprawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarny Pan albo Pan Litwin - różnie nazywają tę postać :D

      Usuń
  10. Oj tak, nasze Podzamcze po rewitalizacji wygląda naprawdę przepięknie o każdej porze roku, uwielbiamy tam spacerować :) Zapraszamy częściej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O koleżanka-Lubelanka :D Na pewno wkrótce tam wrócę ;)

      Usuń
  11. W Łęcznej bywam naprawdę często ale nie wiedziałam o tych atrakcjach turystycznych. Miłe zaskoczenie :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz :D Ja mam niecałe 30 km, ale bywam rzadko, a to miejsce odkryłam dzięki Internetowi i zdobyło moje serce od razu :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Hej,
Witam Cię na moim blogu, blogu na którym sporo się dzieje. Dziękuję za Twoją obecność i za każdy pozostawiony tutaj przez Ciebie ślad. Dziękuję za każdy komentarz, za Twoją obserwację. ❤ Życzę Ci miłego pobytu! Amelia