POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Przedsmak Lubartowa


Do kalendarzowego pierwszego dnia wiosny coraz bliżej, a wczoraj spadł jeszcze śnieg. Obudziłam się rano i było wokół bialutko, i to tak konkretnie biało. Później to wszystko zaczęło topnieć i dzisiaj pozostało z tego niewiele, ale czuć w powietrzu taki przeszywający chłód. 

Na WF-ie online dostałam wczoraj zadanie – godzinny spacer, więc wybrałam się do Lubartowa, do miejskiego parku, aby je wykonać. Pokręciłam się, pokręciłam, zadanie wykonałam, przy okazji telefonem zrobiłam kilka zdjęć, obczaiłam parę miejsc, np. odkryłam całkiem przypadkiem aleję topolową. Słyszałam o niej wielokrotnie, ale myślałam, że jest trochę dalej, a jest zaraz za parkiem, więc pewnie wrócę tam, z aparatem. Wczoraj tak skupiłam się na tym zadaniu, że nawet go nie zabierałam, a ta godzina z pewnością minęłaby o wiele przyjemniej, szybciej. 

Na razie jednak ograniczam wyjścia na zewnątrz, muszę się trochę wykurować, bo po wczorajszym spacerze czuję się słabo.


Lubartów jest niedużym miastem. Spokojnie można, poruszając się po nim pieszo, zobaczyć najważniejsze atrakcje miasta, które głównie skupione są w jego centrum. 

Jedną z takich atrakcji jest Pałac Sanguszków wraz z przyległym parkiem miejskim im. Książąt Sanguszków, po którym spacerowałam. Pałac jest obecnie siedzibą starostwa powiatowego, nie jest więc udostępniony dla zwiedzających. Można jednak, po wcześniejszym kontakcie ze starostwem wejść i zobaczyć Salę Rycerską, która w dużej mierze zachowała swój dawny charakter. 

Znajdujący się za nim park, został niedawno poddany renowacji, dzięki czemu zyskał świeży look. 


Z parku niedaleko jest do ów wspomnianej alei topolowej, którą można dojść wprost nad Wieprz, a także do Muzeum Ziemi Lubartowskiej, w którym można poznać bliżej historię miasta i powiatu lubartowskiego. Bilet normalny do muzeum kosztuje – 5 zł a bilet ulgowy 3 zł. Za dodatkową opłatą możliwym jest także wynajęcie przewodnika. 

Dokładniejszy wpis o Lubartowie również pojawi się na blogu, to kwestia czasu.



Komentarze

  1. Piękny park. Rewelacyjne miejsce do spacerów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogodę mamy, jaką mamy w tym momencie, więc nie ma na zdjęciach takiego uroku, jak wtedy kiedy jest zielono :D

      Usuń
  2. Zazdroszczę ci takiego miejsca na spacerki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest gdzie spacerować to fakt, chociaż trzeba uważać na chmary wron, które w nim latają :D

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Na pewno wkrótce pojawi się jakaś pełniejsza notka o Lubartowie :D

      Usuń
  4. Taki spacer to przyjemna lekcja :) Mi lekarz też zalecił codziennie po godzinie, powinien jeszcze sprawdzać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My mieliśmy nasz spacer zarejestrować na dowolnej aplikacji sportowej i przesłać screeny. Spacer był przyjemny, ale przepłaciłam go bólem gardła ;)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia! Lubię takie miasta gdzie wszystko możemy zwiedzić pieszo ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, takie miejscowości są bardzo fajne, nie trzeba kombinować z parkingami czy biletami na komunikację :D

      Usuń
  6. Pięknie prezentuje się ten park miejski *.* Super zdjęcia!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę... Jak się zazieleni, to wtedy będzie miał niesamowity urok :D

      Usuń
  7. Ja kiedyś bardzo dużo spacerowałam... teraz jakoś mniej... muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię spacerować, a przy okazji coś zobaczyć, zwiedzić. Kluczenie bez celu nie jest dla mnie :D

      Usuń
  8. Bardzo lubię spacery :) W Lubartowie jeszcze nigdy nie byłam :) Mieszkam niedaleko tego miasta ale nie było jeszcze okazji się tam wybrać :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne zdjęcia, a miejsce rzeczywiście idealne na spacery, wiosną i latem musi tam być jeszcze piękniej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie byłam w Lubartowie, ale twoje zdjęcia pokazują, że warto je odwiedzić. Piękne są te okraszone śniegiem widoki😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubartów to nie jest miasto mocno turystyczne. Najczęściej jest odwiedzany przy okazji wycieczki do Muzeum Zamoyskich w Kozłówce :D

      Usuń
  11. U mnie już dawno nie ma śniegu! Wysyłam mnóstwo ciepła, żeby rozpuścić ten śnieg :) Zapraszam po więcej wiosny: https://agnieszkajagusiak.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas jeszcze jakieś resztki leżą, mam nadzieję, że to ciepło od Ciebie pomoże :D

      Usuń
  12. Uwielbiam spacery w parku! Czekam na wiecej zdjec z Twojej okolicy :)
    Ps. Piekny ten Twoj nowy wyglad bloga ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne, klimatyczne miejsce. Spacer tam musiał być bardzo przyjemny, szkoda tylko, że wciąż jeszcze jest tak zimno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam spacer był bardzo przyjemny, ale zakończył się niestety nieprzyjemnym skutkiem w postaci bólu gardła :(

      Usuń
  14. Najbardziej zainteresował mnie Pałac i Park Sanguszków. Park jest świetny.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno opowiem o tych miejscach, ale o kilku innych jeszcze punktach Lubartowa jeszcze więcej, jak uda mi się zrobić zdjęcia, gdy zrobi się nieco cieplej ❤

      Usuń
  15. Ale fajne zadanie - łączące przyjemne z pożytecznym. ;)

    U mnie słonecznie, ale chłodnawo. Na szczęście śniegu nie ma.

    Dużo zdrowia, Amelko! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadanie fajne, ale było faktycznie chłodnawo, chociaż w kolejne dni było jeszcze gorzej :D Dziękuję ❤

      Usuń
  16. Fajny w-f :). Gdyby to było zadanie na ocenę, to i za spacer, i za zdjęcia powinnaś dostać szóstkę. Ale wróć do Lubartowa z aparatem jak już się zacznie wiosna, zniknie ten późny śnieg i wszystko się zazieleni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, dziękuję ❤ Staram się, aby te zdjęcia były jak najbardziej atrakcyjne :D Na pewno wrócę :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Hej,
Witam Cię na moim blogu, blogu na którym sporo się dzieje. Dziękuję za Twoją obecność i za każdy pozostawiony tutaj przez Ciebie ślad. Dziękuję za każdy komentarz, za Twoją obserwację. ❤ Życzę Ci miłego pobytu! Amelia