POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Zabieram Was w podróż do magicznej krainy nauki wraz z Wydawnictwem Olesiejuk


Dziś, chciałabym przedstawić Wam moje dwa ostatnie odkrycia, dwie niezwykłe książki od Wydawnictwa Olesiejuk. Co mnie w nich urzekło? Co w nich jest dla mnie takiego wow?

Nie wiem, jak u Was to wyglądało, ale u mnie w szkołach, do których chodziłam, głównie chodzi mi tu o podstawówkę, uczniowie z wysokimi wynikami w nauce dostawali książki. Bardzo rzadko były to takie książki do poczytania, częściej były to takie "encyklopedie"- książki troszkę większe niż A4 w twardej oprawie, niby o charakterze dydaktycznym, ale te informacje w nich zawarte zazwyczaj były szczątkowe, ilustracje też pozostawiały wiele do życzenia. Pod koniec podstawówki moją biblioteczkę stanowiły więc w dużej mierze właśnie te "encyklopedie", stały i się kurzyły. Większość przejrzałam raz po dostaniu, zamknęłam, odstawiłam na półkę i tyle z nich było. 

Dlaczego Wam to mówię? A dlatego, że gdybym wtedy dostawała takie książki jak te dwie, to nie skończyłyby one tak jak te "encyklopedie". Obie książki - "1oo państw 5000 pomysłów" oraz "Explorer Academy: Akademia Odkrywców. Podwójna Helisa. Tom 3" już swoją szatą graficzną, jakością papieru zachęcają do przeczytania. 



Przyjrzyjmy się książkom dokładniej. Zacznijmy od "1oo państw 5000 pomysłów". Jest to książka, która pomoże w wyborze celu podróży, wymarzonej wycieczki rodzinnej czy weekendowego wypadu we dwoje. Książka zapunktowała u mnie już "skrzydełkami" na okładce, na których możemy m.in. znaleźć jednostki miary: długości, powierzchni i ich przelicznik oraz przelicznik stopni Celsjusza na stopnie Fahrenheita. Później jest tylko lepiej... 


Pierwsze kilkanaście stron to strony tematyczne, tutaj dla przykładu zrobiłam Wam zdjęcie strony o podróżowaniu z dziećmi, ale oprócz tego jest np. rozdział dotyczący podróżowania świadomego społecznie, czy wakacji all-inclusive itp. 

Kolejne kilkaset stron książki zajmują już informacje dotyczące konkretnych kierunków, konkretnych państw od A do Z, od Argentyny do Zimbabwe, do których warto się udać. Niektórym państwom przeznaczone zostały 2 strony, innym 6. Co ciekawe w zestawieniu znalazła się także Polska, więc bardzo miło. 

Ja dla przykładu chciałabym Wam pokazać rozdział poświęcony Brazylii. Brazylia jest jednym z tych państw, którym poświęcono sporo uwagi. Cały rozdział podzielony został na 4 podtytuły: krajobraz, miasta i zabytki, wybrzeże oraz dziedzictwo kulturowe. Do tego są mapki, fotografie, tabele takie jak tabela "Kiedy jechać" czy "Notatnik podróżnika", w których znajdziemy podstawowe informacje, które powinniśmy wiedzieć. Każdy taki rozdział zakończony jest poradami. Wiadomo, kompozycja różni się między rozdziałami, między państwami i pojawiają się także inne zagadnienia. 

Na samym końcu znajdują się tabelki, które zbierają najważniejsze informacje o państwach i ułatwiają wybór swojego wymarzonego celu podróży według swoich upodobań dotyczących np. kosztu i długości pobytu, komfortu hotelu i transportu czy bezpieczeństwa. 

Poczytałam, poczytałam i sama bym się z chęcią gdzieś wybrała. Jeśli lubicie podróżować i odkrywać nowe miejsca to ta książka myślę, że Wam również się spodoba. Ferie jeszcze wielu województwach się dopiero zaczną, więc okazja jest. Książka jest ogromnym kompendium wiedzy, pięknie wydanym z wieloma fotografiami, które zachęcają do wyjazdu. Wszystko jest przemyślane, nie ma tu przypadkowości. Nie dziwi mnie to, bo obie książki są książkami National Geographic, czyli klasa sama w sobie. 

Możecie ją zakupić w sklepie TaniaKsiazka.pl za ok. 49 zł. Cena według mnie bardzo atrakcyjna :) 


Drugą książką, propozycją ode mnie dla Was jest "Explorer Academy: Akademia Odkrywców. Podwójna Helisa. Tom 3". Myślę, że szczególnie spodoba się ona czytelnikom ciut młodszym ode mnie, ale też na pewno znajdzie swoich zwolenników wśród moich rówieśników. Nie czytałam tomu 1 i tomu 2, więc zaczynam nie po kolei. W tomie 3 możemy śledzić dalsze losy Cruza, Sailor, Emmett i Bryndis, którzy poszukują trzeciej części receptury, którą wcześniej odkryła mama Cruza. Misja jest bardzo niebezpieczna, losy odkrywców nie są pewne, czy uda się misję zakończyć powodzeniem, czy może próba skończy się fiaskiem, czy w ogóle przeżyją wyprawę. 



Na końcu książki znajduje się bardzo przydatny rozdział wyjaśniający nam, że książka zawiera w sobie również wiele prawdy, przedstawieni są współpracujący z National Geographic odkrywcy oraz archeolodzy. Dla mnie informacja, że nie jest to w 100% fantastyka, było bardzo miłym zakończeniem tej historii. 

Tak jak w przypadku pierwszej książki tutaj również mamy do czynienia z wieloma ilustracjami, mapkami, które dodatkowo pobudzają wyobraźnię. Ogromny plus za bardzo przyjemną w czytaniu książki czcionkę. Kompozycja jest bardzo przejrzysta, wszystko ma swoje miejsce, duże nagłówki rozdziałów. Bardzo przyjemna książka i chyba sięgnę po 1. i 2. tom, aby dowiedzieć się, co działo się wcześniej.  

Książka jest dostępna w serwisie TaniaKsiazka.pl za ok. 25 zł. 

A czy Wy sięgnęlibyście po którąś z tych książek? A może mieliście już z nimi do czynienia? 

Wpis powstał w ramach współpracy.