POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Moja (nie) zwykła pielęgnacja włosów


Strajk nauczycieli trwa, więc stwierdziłam, że dodam dla Was nowy wpis. Nie jest to jednak wpis o strajku ani nawet o pożarze katedry Notre Dame. Chcę napisać kilka słów o moich włosach, o ich zwykłej-niezwykłej pielęgnacji. Jak sprawiłam, że szybko rosną? 


Zapewne spodziewacie się tutaj długiej listy produktów: szamponów, odżywek, masek, olejków, z każdej kategorii przynajmniej 5 różnych rodzajów. Tymczasem sprawa ma się całkowicie inaczej. Moje włosy są dość trudne i wielu produktów nie tolerują, więc w kwestii pielęgnacji jestem minimalistą. Zdarza mi się popełniać drobne grzeszki takie jak spanie w mokrych włosach, rozczesywanie mokrych włosów czy spinanie ich zwykłymi gumkami. Staram się to ograniczyć, ale wychodzi, jak wychodzi.

Moje włosy są dość cienkie, lubią się przetłuszczać i plątać. Niestety, nad czym ubolewam, nie są skłonne do układania, wszelkie loki odpadają, bo po godzinie już ich nie ma. Jedynym sposobem na lekkie fale są warkoczyki i to tylko te zrobione na mokrych włosach, trzymane co najmniej całą noc i do tego nie zawsze wyjdą. Co za tym idzie, nie używam lokówek, prostownic, karbownic itp. Jeden + na korzyść włosów jest. Po suszarkę sięgam prawie równie rzadko. Staram się je myć rankiem, wtedy mogą w sposób naturalny wyschnąć. Nie myję ich również codziennie, staram się je obserwować i myć wtedy, gdy tego potrzebują. 


Do ich pielęgnacji używam głównie tylko szamponu. Wybieram te z apteki, przeciwłupieżowe. Najczęściej Nizoral, Ziaje, obecnie testuje Zoxin Med. Przez swoje dotychczasowe życie testowałam różne szampony od najtańszych drogeryjnych do tych aptecznych. Jedne sprawiały, że włosy szybciej się przetłuszczały, inne, że włosy się okropnie plątały. Gdy tego potrzebuje sięgam po odżywkę. Moim faworytem w tej dziedzinie jest odżywka Swiss Image, o której już kiedyśc pisałam ( W NATURZE SIŁA | SWISS IMAGE ), więc nie będę się rozpisywać. Odsyłam Was do tamtego wpisu. 

Tak jak pisałam u góry, zdarza mi się popełniać drobne włosowe przestępstwa. Takim największym jest rozczesywanie włosów na mokro, ale nie robię tego klasyczną szczotką. Korzystam ze szczotki stworzonej na wzór Tangle Teezera, którą zakupiłam jakiś rok temu w sklepie Kik. Gdybym tego nie zrobiła, po wyschnięciu tego włosy będą mocno splątane, wygniecione i delikatnie pokręcone, ale nie jest to satysfakcjonujący efekt. 

Raz na jakiś czas zwiąże też włosy tradycyjną, materiałową gumką. Staram się to ograniczyć i najczęściej noszę włosy rozpuszczone. Nie mam ich aż tak długich, więc mocno mi nie przeszkadzają na co dzień. Wkrótce i tak czeka nas wizyta u fryzjera i delikatne podcięcie. Bye, bye włosy. 

Żeby nie było, że tak psioczę na te moje brązowe piórka. W życiu nie można mieć wszystkiego. Na ten moment włosy są w dość dobrej kondycji, nie wypadają na potęgę, odrastają w szybkim tempie, końcówki nie są porozdwajane. Marzyłam o lokach, mam włosy proste. Marzyłam o blond włosach, mam brązowe. Marzyłam o grubych, pięknych, długich włosach, mam cienkie i krótkie, bo takie najbardziej mi pasują. Wniosek z tego płynie taki, że każdy ma inne włosy. Ja nie muszę używać miliona produktów i włosy trzymają się całkiem dobrze, nie są obciążone, natomiast ktoś inny musi korzystać ze wcierek, masek itp. Grunt to obserwacja! 


A Wy jesteście włosomaniaczkami? Jak dbacie o swoje włosy?


Komentarze

  1. Widzę że też jestes uczennica, aj ten strajk.Super wyglądasz na zdjęciach♥! super post miło mi się czytało :) darriska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, szczerze powiedziawszy wcale nie jest to dobre rozwiązanie, że tyle tracimy, ale cóż poradzimy :) Dziękuje ♥

      Amelia

      Usuń
    2. Mi też podoba sę ta sesja. Wygląda fajnie, klimatycznie :)
      Co do pielęgnacji włosów to osobiście testuję wszystko co się tylko da.

      Usuń
  2. Świetnie wyglądasz, podoba mi się spódniczka 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, te włosy... Sama mam przeboje ze swoimi. Szybko mi się przetłuszczają, za cholerę nie chcą się ułożyć i nigdy nie mogę zapuścić ich trochę dłuższych, a są mniej więcej Twojej długości. Nie suszę (lenistwo, ale zanim położę się spać to wyschną same), nie prostuję, nie robię loków itp. Jeśli Ci się nie układają, to spróbuj może odżywkę z keratyną, u mnie się sprawdza i po niej włosy są gładsze, wydają się takie jakby bardziej miękkie i lepiej się układają :) Używam tej 7w1 z Biomaxu z keratyną właśnie i z czystym sumieniem mogę polecić :).

    Fajna stylizacja i całkiem ładne zdjęcia :)
    Pozdrawiam serdecznie, Niedoskonała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat źle się czuję w dłuższych włosach. Krótsze włosy to dla mnie spory komfort. Próbowałam samej keratyny, ale zapach mnie odrzucił, taki zapach Maggi. Dziękuję za radę ♥

      Ślę całusy,
      Amelia

      Usuń
    2. Skąd ja to znam...
      Mam wrażenie, że by zadbać o moje gęste włosy musiałabym zajmować się nimi 2h dziennie.

      Usuń
  4. Zdecydowanie jestem włosomaniaczka, kierunek fryzjerstwo do czegos zobowiazuje, swietny post :) zapraszam do siebie https://wiktoriazagorskablog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pomocny artykuł. Interesuję się pielęgnacją włosów i opisane powyżej wskazówki na pewno są warte uwagi. Ja również mam swoje rytuały pielęgnacyjne włosów i moim największym odkryciem są produkty dostępne w ofercie sklepu https://forever-produkty.pl/. Świetnie się u mnie sprawdziły.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja do pielęgnacji moich włosów staram się stosować produkty, które w swoim składzie posiadają możliwie jak najwięcej naturalnych składników.
    https://www.foreveraloes.eu/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Hej,
Witam Cię na moim blogu, blogu na którym sporo się dzieje. Dziękuję za Twoją obecność i za każdy pozostawiony tutaj przez Ciebie ślad. Dziękuję za każdy komentarz, za Twoją obserwację. ❤ Życzę Ci miłego pobytu! Amelia