POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Robisz sesję plenerową?! Nie niszcz przyrody!


Rzepak, mak, facelia, słoneczniki... Te wszystkie wielobarwne kwiaty na polach pieszczą nasze oczy wiosną i latem, aż chciałoby się wskoczyć w nie i zrobić jakąś sesję zdjęciową. Kto by nie chciał, takiej pamiątkowej sesji w tak pięknej scenerii, przecież kwiaty wyglądają bajecznie zarówno na żywo, jak i na fotografiach. Pamiętam, ile zapytań miałam o miejscówkę, kiedy dodałam na Instagram zdjęcie pola pełnego dziko rosnących maków. Odzywało się  wówczas do mnie sporo profesjonalnych fotografów, pragnących zrobić tam zdjęcia. O zjawisku rzepiar, wchodzących w pola rzepaku też na pewno słyszeliście. I o tym wchodzeniu komuś w obsiane pola, słów kilka chciałabym powiedzieć.
 

Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, który nigdy nie wszedł przez całe swoje życie w jakieś pole, aby zrobić sobie zdjęcie. Przyznaję się bez bicia, ja też robiłam kiedyś zdjęcia na bloga, chociażby w zbożu. Zawsze jednak starałam się delikatnie wejść jakąś wyjeżdżoną już uprzednio przez traktory ścieżką albo ustawić się gdzieś na samym brzegu w taki sposób, aby to zboże było tylko tłem. Niestety, coraz częściej widuję osoby pozujące centralnie pośrodku czyjegoś pola. Po prostu zadarły kiecę i weszły, tup-tup-tup. Nie popieram takiego zachowania.
 

My może i chcemy mieć te ładne zdjęcia, ale nie można myśleć tylko o sobie i zapominać o tym, że ktoś ciężko pracował, aby to zboże posiać, włożył dużo starań, aby plony były jak najlepsze, a tymczasem my to niszczymy w parę chwil. Zachowujemy się, po prostu jak wandale. Nie malujemy po ścianach graffiti, nie rozbijamy szklanych witryn, ale wydeptywanie upraw to nadal wandalizm. Postawcie się na miejscu tego rolnika, który obrabia to pole. Czy Wam byłoby do śmiechu, kiedy pewnego dnia zobaczylibyście ewidentne ślady, że ktoś wlazł w nie swoimi buciorami... Raczej nie. Cudze - nie niszcz!
 

To samo tyczy się lasu. Uważajcie, kiedy robicie zdjęcia. Pozostawcie po sobie, jak najmniejszy ślad swojej obecności. Starajcie się nie rozdeptywać grzybów, roślinności, nie płoszcie dzikich zwierząt i oczywiście dokładnie sprawdźcie, czy zabraliście ze sobą z powrotem wszystko to, co przynieśliście. Zadbajcie także o swoje bezpieczeństwo i nie wchodźcie tam, gdzie jest zakaz, bo np. trwają jakieś prace, bo może to się skończyć tragedią. 


Niech chęć zrobienia ładnego zdjęcia Was nie zaślepia. Nie bądźcie samolubami, niszczcie nic, nie naruszajcie czyjejś prywatności, dbajcie o bezpieczeństwo własne i innych przebywających z Wami osób. Naprawdę, czasami trzeba odpuścić, choć nie jest to łatwe, ale piękne zdjęcia to nie wszystko.

Komentarze

  1. Bardzo przydatny post, widziałam już laskę w aucie w samym środku rzepakowego pola :/ Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samochodem?! O matko, powiedz mi, że to żart. Ja widziałam jakiś filmik, gdzie dziewczyna weszła w pole rzepakowe, uwaga... z obrotową suszarką na pranie, aby zrobić "obrotowe" wideo. To zmierza zdecydowanie w złą stronę :/

      Usuń
  2. Masz racje. Mnie też się zdarzyło wleźć raz w zboże. Ale najczęściej robiłam już na ściernisku, chwilę po żniwach. W rzepak nigdy nie właziłam i nigdy mnie nie ciągnęło - ten żółty odcień wcale nie jest taki twarzowy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten żółty kolor chyba ładnie wygląda tylko na zdjęciach pejzażu :D

      Usuń
  3. Dokladnie!! W tej porze szczegolnie, gdzie bardzo czesto napotykam u znajomych zdjecia w makach i innych tego typu plenerach. Bardzo dobrze, ze wspomnialas o tym ;) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba ludzi uświadamiać :) Niewiele osób sobie zdaje chyba sprawę z tego, że te maki zazwyczaj wyrastają na polach obsianych zupełnie czymś innym, chociaż nie zawsze to widać nie pierwszy rzut oka :D Również pozdrawiam!

      Usuń
  4. Bardzo mądre słowa, które trzeba wziąć sobie do serca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zapamiętać i przypomnieć sobie zanim wejdziemy w jakieś pole zrobić sobie zdjęcia :D

      Usuń
  5. Popieram, mądre słowa i jako fotograf również mam to na uwadze :) Podczas sesji zawsze staram działać się tak, aby było jak najmniej zniszczeń :)

    Pozdrawiam serdecznie!
    Niedoskonała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to się chwali, brawa dla Ciebie, że zwracasz również na to uwagę :D Dziękuję za pozdrowienia i ściskam mocno :)

      Usuń
  6. Fajnie, że poruszasz tak ważny i istotny temat <3 Wiele ludzi o tym zapomina :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba mówić o takich rzeczach głośno, uświadamiać innych :D

      Usuń
  7. Niestety wiele osób nie zważa na to, czy coś depcze itp. Ja zawsze patrzę żeby niczego nie poniszczyć, albo po prostu idę w pole do kogoś znajomego za jego zgodą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również tak można zrobić - zapytać kogoś znajomego albo i nieznajomego czy możemy zrobić zdjęcia. Czasami może się zdarzyć, że z jakichś powodów ta roślina na polu nie nada się do zbiorów i wtedy może będziemy mogli skorzystać my :)

      Usuń
  8. Niesamowicie ważny temat. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczę teraz dziewczyny robią istną inwazję na wszelkie pola uprawne. A potem ten biedny rzepak, słoneczniki, zboże itp są tak poniszczone, że szok. Jestem za zdjęciami na ich tle ale nigdy nie wchodzę do środka, nie depczę bo to czyjaś praca a ją trzeba szanować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I brawo za takie podejście <3 Nie można myśleć tylko o sobie :D

      Usuń
  10. Witam serdecznie ♡
    Bardzo mądry wpis. Zgadzam się z każdym słowem. Przez tą dzisiejszą modę cierpią wszystkie pola uprawne. Przecież z tego będzie jedzenie- najprawdopodobniej takie które kupimy w sklepie.
    Jak robić zdjęcia- to z głową! :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć, miło Cię widzieć na moim blogu :D Niestety, chyba niektórzy nie zdają sobie sprawy z tego, że z tego, co zniszczą mogłaby powstać żywność dla ludzi albo pasza dla zwierząt, które tę żywność np. mleko produkują. Również serdecznie pozdrawiam :D

      Usuń
  11. Przepiękne zdjęcia umieściłaś w tym poście:) Masz rację, trzeba mieć umiar we wszystkim, nie patrzeć tylko na swoje potrzeby, nie niszczyć. Osobiście nigdy nie weszłabym w żadne pole ani łąkę, gdyż boję się owadów xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to kilka zdjęć na szybko z telefonu, ale stwierdziłam, że świetnie pasowałyby do takiego tematu :D Ja też panicznie boje się owadów, a chyba jeszcze bardziej, że spotkam tam jakiegoś gada.

      Usuń
  12. Zgadzam się z Tobą, że piękne zdjęcia to nie wszystko. Trzeba umieć uszanować też przyrodę i rolników :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie niezmiernie fakt, że tak wiele osób podziela moje zdanie na ten temat i jest świadomych problemów :D Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Przydatny post, mnie nigdy jakoś nie ciągnęło do tego chociaż mieszkam na wsi gdzie otaczają mnie w większości pola, pozdrawiam serdecznie i śliczne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Hej,
Witam Cię na moim blogu, blogu na którym sporo się dzieje. Dziękuję za Twoją obecność i za każdy pozostawiony tutaj przez Ciebie ślad. Dziękuję za każdy komentarz, za Twoją obserwację. ❤ Życzę Ci miłego pobytu! Amelia