POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Droga, którą idę...


Jest jedna taka piosenka, polska piosenka, którą myślę, że wielu ludzi może odnieść do swojego życia. Mowa o piosence "Droga, którą idę" Czerwonych Gitar, wykonuje ją ówczesny lider zespołu - Seweryn Krajewski, którego na pewnie kojarzycie, a jak nie kojarzycie to warto zaznajomić się z jego osobą. Jest to twórca znanych i nadal lubianych, ponadczasowych utworów, m.in. piosenki "Wielka miłość", która grana jest na wielu polskich weselach. "Wielka miłość nie wybiera, czy jej chcemy, nie pyta nas wcale. Wielka miłość, wielka siła zostajemy jej wierni na zawsze...". Tworzył On również muzykę dla innych polskich artystów: Maryli Rodowicz, Andrzeja Piasecznego, Ireny Jarockiej, Zdzisławy Sośnickiej i jeszcze kilku innych. 
 
W utworze "Droga, którą idę" padają 4 sentencje:
Droga, którą idę jest jak pierwszy własny wiersz,
Uczę się dopiero widzieć świat,  jaki jest... 
Uczę się dopiero świata jaki jest.

Droga, którą idę biegnie śladem ludzkich spraw ,
Szukam swego czasu jasnych słów, prostych prawd... 
Szukam swego czasu jasnych słów i prawd.

Droga, którą idę czasem błądzi w pełni dnia,
Kocham pragnę tracę chwytam dzień póki trwa... 
Kocham pragnę tracę chwytam dzień gdy trwa.

Droga, którą idę nie wybiera łatwych tras,
W czasie, który minie odbić chce własny ślad...               
W czasie który minie swój odbiję ślad.
, które ja również mogę odnieść do swojego życia. Jestem osobą młodą, mam 19 lat, tylko 19 lat. Dopiero próbuję stawiać pierwsze dorosłe kroki w życiu. Dopiero uczę się tego jak wygląda prawdziwe życie, że ono nie jest takie kolorowe, jakby się mogłoby wydawać mi jeszcze kilka lat temu w gimnazjum czy podstawówce, że pieniędzy nie dają krasnoludki, a zresztą nie są one najważniejsze, najważniejsze jest zdrowie, bo jak jest zdrowie, to można osiągnąć wszystko. Od pieniędzy jest wiele ważniejszych wartości: rodzina, przyjaźń, miłość, mądrość, no i oczywiście królową jest wyżej wspomniane zdrowie. Tego, że trzeba korzystać z dnia, z tego co mamy, bo życie jest przewrotne, nie wiemy, czy będzie jutro i co jutro będzie, co nas czeka, ciul z tym jutrem, nie wiemy, co czeka nas za chwilę, za moment. Tego, że chcę robić rzeczy wartościowe dla siebie, ale też dla innych. Czasami błądzę, ale odnajduję wyjście, czasami upadam, ale podnoszę się.
 
Czasami warto tak się zatrzymać i pomyśleć tak o swoim życiu. Nie biegnąć, stanąć... Zatrzymać się w świecie tej strasznej gonitwy, gonitwy za pieniędzmi, sławą...

PODPIS

Komentarze

  1. Zgadzam się z Tobą moja droga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak. Jutra może nie być, warto się zatrzymać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam teksty wyśpiewane przez Krajewskiego-to poezja i magia😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jest jeszcze kilku innych wykonawców, których muzyka to poezja :D

      Usuń
    2. Prawda! Ja ostatnio jestem wkręcona w Video (jakkolwiek to brzmi) 😜

      Usuń
  4. "Wielka miłość" to jednak z tych piosenek, która gdy czyta się jej tekst od razu słyszy się podkład muzyczny w głowie. ;)

    Tak odnośnie Twojego apelu, by się zatrzymać na chwilę, przypomniała mi się inna piosenka - Kaena i Eweliny Lisowskiej "Kwarantanna". Padają tam takie słowa:
    "żyjmy tak, jakby jutra miało nie być
    bo jeszcze się okaże, ze jutro możemy nie żyć" oraz
    "Lepszy zbudujmy świat od zera
    Przestańmy się spieszyć
    Niech wszystko się tutaj zatrzyma – chce to przeżyć
    w zwolnionym tempie widzę więcej odpowiedzi
    wyjdźmy z tego lepsi!"

    Ślę pozdrowienia! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli oglądało się "Uprowadzenie Agaty" to "Wielka miłość" jeszcze mocniej trafia, a tego utworu Kaena i Eweliny Lisowskiej nie kojarzę, ale na pewno przesłucham :D Dziękuję za pozdrowienia, trzymaj się mocno!

      Usuń
  5. Zgadzam się, że życie nie jest kolorowe. W życiu spotyka nas mnóstwo niefajnych sytuacji, nie wiemy co będzie jutro, wiec warto zwolnić i docenić to co mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To stara piosenka ale ciągle aktualna . Najważniejsze nie tracić w życiu czasu dla niewłaściwych ludzi i spraw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rok jej powstania to chyba 1972, więc ma już 49 lat :D

      Usuń
  7. Piękne słowa piosenki:) Myślę, że na prawdę warto się zatrzymać i zastanowić... dać sobie czas na wyciąganie wniosków i ewentualne zmiany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepiękne :D Odniosę Twoje słowa do blogowania, miałam w swojej karierze kilka takich przerw, nawet kilkumiesięcznych, ale kiedy odpoczęłam, poukładałam sobie wszystko w głowie wracałam ze zdwojoną siłą. Najwidoczniej były mi one potrzebne :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Bardzo, niektóre utwory mają ponadczasowe teksty, które skłaniają do chwili refleksji :D

      Usuń
  9. Zgadzam się z Tobą, że czasami w tym pędzie należy się zatrzymać, aby pomyśleć o własnym życiu.
    Pieniądze pozwalają człowiekowi prowadzić w miarę godne życie, ale nie są najważniejsze,
    bo tak jak wspomniałaś najcenniejsze jest zdrowie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowie, rodzina, miłość, przyjaciele... Ściskam mocno :D

      Usuń
  10. Świetne słowa!!! Zgadzam się z Tobą absolutnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. W ogóle uważam, że muzyka często odzwierciedla emocje czy stan ducha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bardzo często dobieram muzykę do chwili, która trwa. Czasami jest to coś skocznego, a czasami melancholijnego :D

      Usuń
  12. każdy czasem błądzi ale to nic złego. Gdyby nie potknięcia, nie wiedzielibyśmy jak się po nich podnieść i że możemy być silniejsi :) 19 lat to piękny wiek, ale jeszcze wiele cudnych lat przed Tobą. I cieszy fakt, że dostrzegasz rzeczy ważniejsze od kasy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się z Tobą zgadzam, że po upadku jesteśmy silniejsi, nabieramy doświadczenia, niekiedy upadki uczą nas pokory :D

      Usuń
  13. Najważniejsze, abyś podążała drogą, w zgodzie z własnymi wartościami i planami na przyszłość :)

    Pozdrawiam serdecznie kochana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak będę robić! Dziękuję za pozdrowienia i ściskam mocno :D

      Usuń
  14. Może jeszcze jakiś utwór natchnie mnie do takiego postu :D

    OdpowiedzUsuń
  15. gdybym ja jako 19latka miałą takie myślenie co Ty to wow ;D !
    będzie dobrze, dorosłość jest super ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Zespół Czerwone Gitary uwielbiam. Ich piosenki są piękne, zarówno te śpiewane przez Pana Seweryna jak i przez Krzysztofa Klenczona który niestety już nie żyje tyle lat. Fajnie, że mi przypomniałaś o piosence " Droga którą idę" już ją sobie włączę :)

    Życzę Ci byś drogą którą idziesz była szczęśliwa :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, jak super, że mogłam przywołać tak miłe wspomnienia :D Dziękuję za pozdrowienia, ściskam mocno :)

      Usuń
  17. genialna jest ta piosenka jaka prawdziwa w swoim przekazie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, warto czasami wsłuchać się w tekst utworu :D

      Usuń
  18. Podobno dobrym zwyczajem jest odwiedzić osobę komentującą w swoim blogu, więc jestem. Włączyłem też follow😉. W wolnej chwili (nie ma ich za dużo rozsiądę się wygodnie jak proponujesz i poczytam, bo wyglądasz interesująco😉 oczywiście pod kątem bloga stwierdzam😉😁.
    Co do tematu to z racji wieku znam twórczość Krajewskiego i potwierdzam, że teksty ma bardzo ciekawe. Nieśmiało i niepewnie stawiasz pierwsze kroki w dorosłości więc życzę ci samych sukcesów i jak najmniej rozczarowań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi Cię gościć i mam nadzieję, że spędzisz miło czas, dziękuję również za życzenia :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Hej,
Witam Cię na moim blogu, blogu na którym sporo się dzieje. Dziękuję za Twoją obecność i za każdy pozostawiony tutaj przez Ciebie ślad. Dziękuję za każdy komentarz, za Twoją obserwację. ❤ Życzę Ci miłego pobytu! Amelia