POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Jak zaskoczyć nauczycieli na zakończeniu roku szkolnego? - gotowy scenariusz


Ostatnio wzięłam się za porządki na mojej skrzynce pocztowej i natrafiłam na niezwykłe znalezisko - scenariusz, jaki przygotowywałam w 2018 roku na zakończenie edukacji w gimnazjum. Wpadliśmy wtedy na świetny pomysł, chcieliśmy zrobić takie show, aby każdy nas zapamiętał i postawiliśmy na humorystyczny skecz z wykorzystaniem muzyki. Przy tworzeniu scenariusza wzorowałam się już na dostępnych na YouTube skeczach z wesel, studniówek, bali gimnazjalnych itd., ale musiałam włożyć w to również wiele od siebie, aby jak najbardziej to się wszystko ze sobą kleiło. Scenariusz, który Wam przedstawię, nie jest wersją ostateczną, na bieżąco wiele modyfikowaliśmy, ale nigdzie jej nie mogę znaleźć. 

Scenariusz jest gotowy do ponownego użytku i dalszych modyfikacji. Mam nadzieję, że komuś innemu również się przyda za jakiś czas. Wystarczy dostosować go tak, aby jak najbardziej Was odzwierciedlał. W tej wersji, którą Wam go udostępniam, nie jest dokładnie uwzględniany podział na role, ponieważ my robiliśmy to wszystko ręcznie. Mogę Wam powiedzieć, że my z racji tego, że było nas 32 osoby, postawiliśmy na odrębnych lektorów do poszczególnych scenek, odrębnych nauczycieli, uczniowie pozostawali jednak Ci sami, zamieniali się tylko miejscami. Nie posiadam już również gotowych ścieżek dźwiękowych, ale to nie problem, wystarczy to zlecić komuś ogarniętemu informatycznie, kto się tym zajmie, znajdzie odpowiednie fragmenty i będzie następnie je w dobrym momencie włączał. Nie ukrywam, że ta rola nie jest najłatwiejszą, potrzebna jest synchronizacja, aby był efekt WOW.


SCENARIUSZ ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO
NA - narrator, L - lektor , N - nauczyciel , U - uczeń

NA: Witamy serdecznie wszystkich zgromadzonych na dzisiejszej uroczystości! My, uczniowie klas (ósmych/trzecich) chcielibyśmy zaprosić państwa na przedstawienie pt. „Jeden dzień z życia (ósmoklasisty/licealisty)”. Powstało ono specjalnie na potrzeby dzisiejszego dnia. Prosimy o nie odebranie tego materiału zbyt osobiście. Pamiętajcie! Zbieżność imion i nazwisk jest przypadkowa
                                                           
SCENA 1

L: Wreszcie nadszedł długo wyczekiwany dzień w nowej szkole. Zachowaliśmy się, jak przystało na prawdziwych luzaków.

(wchodzą uczniowie, ubrani w okulary przeciwsłoneczne, na luzie)

BOB MARLEY - BAD BOYS
„Bad boys,bad boys. Whatcha gonna do? 
Whatcha gonna do when they come for you?
Bad boys bad boys whatcha gonna do?
Whatcha gonna do whatcha gonna do when they come for you?”

L: Lecz już po tygodniu chodziliśmy jak w zegarku. A to wszystko za sprawą lekcji języka polskiego z panią (imię i nazwisko). Za każdym razem powtarzaliśmy sobie przed lekcją:

T.LOVE - CHŁOPAKI NIE PŁACZĄ
„Uuh, chłopaki nie płaczą
Uuh, nie płaczą”

L: Ale za każdym razem mieliśmy pełne gacie.

(dźwięk dzwonka)

BENNY HILL THEME
 (wchodzi nauczycielka i siada)

SOLEO - EWA Z BANANOWEGO DRZEWA
U: „Ewa! Ewa!”
N: „Przestań się drzeć!”
L: Pani wzięła dziennik i zaczęła szukać swojego wybranka! 

RENI JUSIS - KIEDYŚ CIĘ ZNAJDĘ
N: „A kiedyś Cię znajdę...znajdę Ciię
A w końcu znajdę!
Jestem coraz bliżej wiem...!”
L: W końcu powiedziała!
N: (Imię) do odpowiedzi!
L: (Imię) spojrzał na biednego (imię) i powiedział!

KRZYSZTOF KRAWCZYK - MÓJ PRZYJACIELU
U: „Mój przyjacielu, byłeś mi naprawdę bliski, mój przyjacielu byłeś mi jak brat”
L: Gdy wstał, by dodać mu otuchy zaśpiewaliśmy!

VOX - SZCZĘŚLIWEJ DROGI JUŻ CZAS
U: „Szczęśliwej drogi już czas!” (uczniowie robią fale)
L: Pierwsze pytanie, a on nic. Drugie pytanie, a on nic. Po trzecim pytaniu ... rzekł!

BORYSEWICZ & KUKIZ - BO TUTAJ JEST JAK JEST
U: „Chcesz, żebym odpowiedział” „Odpowiem ci, że ja do końca nie wiem sam” „Tyle mogę odpowiedzieć”.
L: Po tych słowach wiedział, co się stanie. Usiadł załamany w ławce z jedynką. Wtedy pani powiedziała:

BRATHANKI
N: „Gdzie ten, który powie mi?”
L: Wtedy wstała nasza ostatnia nadzieja .... Podszedł pewny siebie do pani.

MAM TĘ MOC
U: „Mam tę moc!
Mam tę moc!
Rozpalę to co się tli.
Mam tę moc!
Mam tę moc!
Wyjdę i zatrzasnę drzwi!”

L: Lecz nawet on prymus nie dał rady. Upadł na kolana błagając! Nauczycielka powiedziała!

KASIA CEREKWICKA - NA KOLANA
N: „I choćbyś upadł na kolana,
I choćbyś błagał, to już nie działa na mnie!”
L: ... również wrócił do ławki z jedynką! ... zauważył, jak bardzo nasza pani jest załamana i postanowił ją pocieszyć. 

PERFECT - NIE PŁACZ EWKA
U: „Nie płacz Ewka, bo tu miejsca brak 
Na twe babskie łzy”

(dzwonek - nauczycielka wychodzi)

MEGA DANCE - EWA ODESZŁA
U: „Ewa odeszła, odeszła stąd,
Nie wiem dlaczego - może mój błąd.”
                                                             
SCENA 2

L: To był dopiero początek. Najgorsze przed nami. Nadeszła długo wyczekiwana lekcja matematyki z panią ...

(dzwonek - wchodzi nauczycielka)

MARYLA RODOWICZ - MAŁGOŚKA
N: „Małgośka – mówią mi – 
on niewart jednej łzy, 
on nie jest wart jednej łzy.”
L: Weszła do klasy i powiedziała.
N: Jak tam wczorajsze zadanie z potęgowanie ? ... zrobiłeś zadanie z pracy domowej? 
U: Tak, oczywiście. 
N: A ty ... Zrobiłeś?
U: Tak, zawsze robię.
N: A Ciebie... nawet nie pytam, bo i tak wiem, że nie masz. Za karę do tablicy. 
L: Koledzy dodali mu otuchy. 

POPEK X MATHEO - JESTEM KRÓLEM
U: „Ty też jak ja możesz królem być tylko uwierz w to
nigdy się nie poddawaj, walcz nie żałuj krwi
tak jak ja tak jak ja nigdy się nie poddawaj”
N: ... przecież to zwykłe potęgowanie. Zrób, abym wiedziała, że umiesz. 

BOYS - JESTEŚ SZALONA
U: „Jesteś szalona, mówię Ci
Zawsze nią byłaś. Skończ już wreszcie śnić”
N: Siadaj! Nie spodziewałabym się tego po Tobie! 
L: Po takiej odpowiedzi ... mógł liczyć tylko na jedną ocenę.

LADY PANK - MNIEJ NIŻ ZERO
N: „Mniej niż zero
Mniej niż zero”

KAROL WNUK - MATMA DA SIĘ LUBIĆ

U: „W potęgach pomyliłem znowu się. Nie dostanę nawet trzy.”

(uczeń podnosi rękę)

N: ... co chciałeś? 
U: Bo ja mam taki żart poza lekcją. Wie pani jakie zadania rozwiązują matematycy w święta? Z gwiazdką. 

ŚMIECH WALDKA Z KIEPSKICH

N: Wiesz ...? Widzę, że Ci zimno. Idź do tego kąta, bo tam jest na pewno 90 °.

KAROL WNUK - MATMA DA SIĘ LUBIĆ
„Rozpędzeni niczym światło w próżni.
Nie wie co traci ten, kto się spóźni.
Czekamy pod sali progiem.
 Matematyka jest naszym bogiem 
Jednym wzorem wyraź swe emocje.
Z matmą wiesz, że możesz więcej, mocniej 
Każda chwila jest wiecznością
 Kiedy granica jest nieskończonością„
                                                              

SCENA 3

L: Nadszedł czas na fizykę z panią ...

(dzwonek)

EXELENT & SEQUENCE - ZADZIERA NOSA
„ Zadziera nosa, dziewczyna o blond włosach I tańczyć chce do rana.
Tak niepozorna jest.
Zadziera nosa, dziewczyna o blond włosach I żartów wciąż jej mało.
Dziś nie nabierze mnie.”

L: ... wyśpiewał ... na ucho. 

IRA - ONA JEST ZE SNU
U: „Ona jest ze snu, a ubrana w codzienność”
L: Pani stanęła przy tablicy i zaczęła coś tłumaczyć. A ... rzekł.

FEEL - JAK ANIOŁA GŁOS
U: „Jak anioła głos, usłyszałem ją. Powiedziała...”
N: ... do odpowiedzi. 
L: Podszedł jakby wniebowzięty, ale to nie o to chodziło.

THEME FROM LOVE STORY - FRANCIS LAI
L: Zanim pani zdążyła zadać pytanie. ... rzekł.

LONG AND JUNIOR - BĄDŹ MOJĄ KRÓLOWĄ
U: „Kochanie bądź moją królową, Ja będę tylko z Tobą.”

BAJM - SZKLANKA WODY
N: ,,Nie, nie, nie, nie obchodzi mnie”

YOU'RE MY WOMAN I'M YOUR MAN
U: „You're my woman i'm your man” 

PATTY - ZABIŁEŚ TE MIŁOŚĆ
N: „Nie mów nic,
Daj mi żyć
Nie chce się męczyć znów,
Szkoda słów,
Odejdź już!”

L: ... załamany powiedział na koniec.

FARBA - CHCĘ TU ZOSTAĆ
U: „Chcę tu zostać i zawsze z Tobą być
nawet kiedy będzie źle.”

BOŻE CZY TY TO WIDZISZ !
N: „Boże, czy ty to widzisz!”
L: ... wrócił załamany do ławki, aby dodać mu otuchy powiedzieliśmy.

TOMEK MAKOWIECKI - NIE JESTEŚ SAM
U: „Nie jesteś sam!”

ICH TROJE - POWIEDZ
U: „Powiedz, powiedz czemu”
L: Co tu dużo mówić?

OPUS - LIVE IS LIFE
U: „Live 
Na na na na na
Live is life 
Na na na na na”

(dzwonek)

BAYER FULL - MOJA MAŁA BLONDYNECZKO
„Moja mała blondyneczko,
Czy ty o tym wiesz,
Tyle razy Cię spotykam, w każdym moim śnie”


SCENA 4

L: Po krainie geografii, oprowadziła nas nasza przewodnik pani ...

(dzwonek)

RYSZARD RYNKOWSKI - JEDZIE POCIĄG Z DALEKA
„Jedzie pociąg z daleka, na nikogo nie czeka 
Konduktorze łaskawy, byle nie do Warszawy”

N: No to dzisiaj pytamy się przy mapie. Ktoś chętny do odpowiedzi? 

SHREK - WYBIERZ MNIE
N: „No wie ktoś”
U: „Ja! Ja!”
N: „Ktokolwiek”
U: „Wybierz mnie! Ja wiem! Ja! Wiem! Wiem!”
N: No to dziś mamy 23, dodać 2000, odjąć 2016. Wychodzi 7! Numer 7 do odpowiedzi! 

PIERSI - 07 ZGŁOŚ SIĘ
U: „ 07 zgłoś się
07 zgłoś się
07 zgłoś się
07 zgłasza się”
U: No to łatwe! Miałem kiedyś 2 kolegów. Dwóch Tomaszów Mazowieckich. Poszliśmy kiedyś na dyskotekę szkolne, wchodzimy, patrzę się na parkiet a tam same Babice. Jedna Piła wodę, druga prawie Spała, po prostu Kobylin. Ktoś na parkiecie krzyczy Graj Ewo! Grajewo! A to grał Ryki Martin. Lubelszczyzna. Przy barze siedziała taka smutna Helga, z Niemiec. Taka… po wakacjach w Grecji, Opalenica. Pod pachami Bobrowniki. No i w ogóle nie tańczyła. Tomaszów był patriotą, i mówi do mnie: słuchaj…. Poratuję cię Radom. Uważaj, bo tu straszne Hultajewo. Nikt tu w ogóle Nietupa. Wchodzę na parkiet weszła taka Nowa Ruda. Taka… nie przy kości, nie Przysucha. Generalnie – Chęciny były. Podchodzę do niej, patrzę a ona Siewierz… odstawiła, na twarzy brokat… Taka pff… Złotoryja. Myślę sobie zagadam do niej… ale z drugiej strony Przemyśl. Przemyśl czy ona jest ciebie Warta. Tu takie długie miasto. Podchodzę do niej, mówię: Cześć bejbe, skąd jesteś, z Lublina? Ona mówi: Kędzierzyn Koźle. To super, to podaj mi do siebie numer telefonu. Ona mówi: To lepiej najpierw mi kup sok. Ja mówię: A co to Mikołajki? Ale poszedłem, poszedłem, kupiłem jej sok, mówię: Masz bejbe. Nowy Sącz. Zwilżyła Ustka, sok był zimny. Nagle na dyskotekę wszedł tej Rudej chłopak ze swoim kolegą. Takie dwa Karkonosze. Ruda pobiegła do niego i na mnie Skarżysko. Nim się obejrzałem stoją dwa koksy, chyba z Anglii bo tak mówili Supraśl, Supraśl! Nie zdążyłem nic powiedzieć – Rypin, Rypin, Rypin, Puck! Rzucili mną o ziemię, mówią: Leszno. Nisko. Pojechałem do medyka i dostałem Ustrzyki.
U: Chyba Zastrzyki…
U: Bo to źle na mapie napisali. 

ELEKTRYCZNE GITARY - CO TY TUTAJ ROBISZ
N: „I co ja robię tu”
U: „(u-u, co ty tutaj robisz)”

(dzwonek)

MARIO BISCHIN - MALEYA (POLSKA EDYCJA)
„ Warszawa, Białystok, Koszalin, Kraków
Feel this moment, feel this vibe, 2day we'll party hard
Wrocław, Radom, Opole, Katowice
Feel this moment, feel this vibe, 2day we'll party hard
Lublin, Sopot, Poznań, Łódź
Feel this moment, feel this vibe, 2day we'll party hard
Kielce, Zakopane, Szczecin, Suwałki
Feel this moment, feel this vibe, 2day we'll party hard”

                                                            
SCENA 5
L: Nie mogły nas też ominąć lekcje języka angielskiego. Do klasy weszła uśmiechnięta, a jak też się później okazało surowa pani ... 

YACHOSTRY FT. ISAMU - INGLISZ
„Inglisz, tak właśnie inglisz, inglisz, inglisz”

ADELE - HELLO
N: „Hello, It’s me.”
L: Usiadła i od razu przystąpiła do pytania. Padło na ... Poszedł lekko przestraszony do pani, bo nie wiedział, czego ma się spodziewać. 

PLAYBOYS - WCHODZĘ NA PARKIET
U: „A ja wchodzę na parkiet, widzę ją z daleka. Wiem od razu tylko na mnie czeka”
N: No to ... powiedz nam wszystkim jak będzie piękny po angielsku. 

ROY ORBISON-OH PRETTY WOMAN
U: Była taka piosenka. Jak ona leciała... 
„Pretty woman, walkin' down the street
Pretty woman the kind I like to meet
Pretty woman I don't believe you, you're not the truth
No one could look as good as you, mercy”
L: W czasie kiedy ... odpowiadał. Pozostała część klasy zaczęła się wygłupiać. Nauczycielka powiedziała.
N: Jeśli się zaraz nie uspokoicie to piszemy karną kartkówkę. Proszę o spokój w tej klasie. 
U: Hahaha. Izi mamy ściągi byliśmy przecież na to przygotowani. 

KRÓL LEW - IT’S NOT FUNNY ED
U: „Hi hi hi. It’s not funny Ed. Hi hi hi.”
N: ... Słyszałam wszystko. Oddawaj te ściągi a i telefon też a nie futerał jak zwykle. Skoro jest Ci tak do śmiechu to do odpowiedzi! Przedstaw się!

ŁZY - NARCYZ SIĘ NAZYWAM
U: „To ja 
Narcyz się nazywam 
Przepraszam i dziękuje
Ja tych słów nie używam
Jestem piękny i uroczy 
Popatrzcie w moje oczy 
Jestem przecież najpiękniejszy
A na pewno najskromniejszy”
N: Źle! Po angielsku miało być. Teraz odmień czasownik to be!
N: No, I ...
U: I ...
N: ... am
N: I am. 
U: No wiem. I am ...
N: You are ...
U: You are ... No sam powiem! 
N: Ale nie mówisz! 
U: No bo pani...
N: Co ja, co ja??? 
U: Pani mnie stresuje 
N: Ja cię stresuje? Siadaj, jedynka!
L: Smutny skierował się w stronę ławki ,  w głowie miał tylko jedną myśl:             

CZESŁAW NIEMEN - DZIWNY JEST TEN ŚWIAT
„Dziwny jest ten świat, gdzie jeszcze wciąż
mieści się wiele zła”

L: Gdy już usiadł na miejsce kolega z tyłu zaczął go pocieszać               
ANITA LIPNICKA - WSZYSTKO BĘDZIE DOBRZE
U: „I wszystko będzie dobrze 
wszystko będzie dobrze... ”
L: I zaraz zdenerwowana pani krzyknęła     
         
SHINE - EJŻE, EJŻE
N: „Ejże, ejże ja Ci się obejrze”

(dzwonek)

VIZZA - WREDNA
N: „Chciałbyś żebym była miła. Nie będę na pewno. Znasz mnie w końcu nie od dziś. więc dla mnie to jasne . Wredną byłam nadal jestem i będę na zawsze.”

                                             
SCENA 6

L: Następna lekcja to lekcja biologii z panią ... 

BENNY HIL THEME

L: Pani usiadła przy biurku, rozejrzała się po klasie i powiedziała.
N: ... do odpowiedzi!
L: Co miał zrobić? Poszedł.
N: Pierwsze pytanie. Co powiesz na temat owadów? 

BIEDRONECZKI SĄ W KROPECZKI
U: Zastanowił się przez chwile i powiedział pierwsze, co mu przyszło na myśl. ,,Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie”  Nauczycielka spojrzała na niego dziwnym wzrokiem i spytała. 
N: Co wiesz jeszcze na ten temat?

AKCENT - PSZCZÓŁKA MAJA
U: Długo zastanawiał się i palnął prosto z mostu. „Pszczółka Maja sobie lata, ooo zbiera nektar gdzieś na kwiatach” 
N: To może chociaż coś o ludzkiej anatomii?

TOPLES - CIAŁO DO CIAŁA
U: „Ciało do ciała, usta do ust
I nigdy więcej nie smuć się już”
L: Po chwili pani się załamała i powiedziała. 

GOSIA ANDRZEJEWICZ - POZWÓL ŻYĆ
N: „Mam dość, nie mów mi nic
Pozwól żyć, pozwól mi być”

(dzwonek)

L: Tak minęła lekcja biologii.
                                                                   
SCENA 7

L: Mówią, że język to podstawa więc poszliśmy na niemiecki prowadzony przez panią ...
N: W przyszłym roku organizuję wycieczkę do Niemiec. Ktoś chętny? Zwiedzimy bajkowy Berlin i zobaczymy Jarmark Bożonarodzeniowy. 
L: Na co uczniowie odparli:

JANUSZ LASKOWSKI - KOLOROWYCH JARMARKÓW

U: „Kolorowych jarmarków, blaszanych zegarków
Pierzastych kogucików, baloników na druciku
Motyli drewnianych, koników bujanych
Cukrowej waty i z piernika chaty”

(dzwonek) 

SCENA 8

L: Wreszcie po całym dniu ciężkiej pracy nadeszła pora na zasłużony relaks.

BOB MARLEY - SUNSHINE REGGAE

„Sunshine, sunshine reggae
Don't worry, don't hurry, take it easy
Sunshine, sunshine reggae
Let the good vibes get a lot stronger”
                                                         
SCENA 9

L: No i nadeszła ostatnia lekcja, jaką mieliśmy tego dnia - religia z panią ... 
AMENO
L: Pani weszła, usiadła i poprosiła ... , by wypisał na tablicy uczynki miłosierne względem ciała. ... wstał i poszedł.

SURVIVOR - EYE OF THE TIGER (ok. 40s pierwszych)
N: No ... dalej! 
L: Pani zachęcała go! W końcu ... napisał!

TACONAFIDE - TAMAGOTCHI
U: „Pić, jeść, spać, jak Tamagotchi”
L: Załamana zapytała go o Świętych, na co on odparł.

BUDKA SUFLERA - BAL WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
U: „Wszyscy święci balują w niebie,
Złoty sypie się kurz”

(dźwięk dzwonka)
                                                    
NA: Tak wyglądała większość dni w murach tej szkoły. Mieliśmy swoje wzloty i upadki. Chociaż było ciężko nie poddawaliśmy się i walczyliśmy do końca. W gimnazjum przeżyliśmy chwile radosne, jak i chwile smutku. To tu kilkoro z nas znalazło przyjaźń i miłość. Pomimo tego, że czasami lał się pot i łzy, będziemy te ... lata wspominać mile. 

JASMINE THOMPSON - WILLOW
(wszyscy schodzą się do środka)

(uzniowie śpiewają: Abba - Mamma Mia (w wersji na zakończenie roku szkolnego, Bracia - wierzę w lepszy świat)

PODPIS

Komentarze

  1. Jaki super pomysł! Aż sama chciałabym to zobaczyć <3

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, aż szkoda, że nikt tego nie nagrał :D

      Pozdrawiam serdecznie, Amelia

      Usuń
  2. Oglądałam mnóstwo tego typu skeczów studniówkowych i to jest genialne ♥ Zwłaszcza to z mapą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile się nie mylę, to to z mapą jest dziełem lubelskiego kabaretu SMILE :D

      Dobrej nocy, Melka

      Usuń
  3. Można się tutaj i pośmiać, ale i nieźle wzruszyć. Ja z chęcią wróciłabym do tych szkolnych lat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ja też chciałabym móc cofnąć się o kilka lat wstecz. Pozostają tylko wspomnienia po tych wszystkich latach :D

      Ściskam, Mela

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Super, że Ci się podoba :D

      Ściskam mocno, Melka

      Usuń
  5. Skąd można wziąć fragmenty piosenek do tego przedstawienia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My pobieraliśmy z Internetu i przycinaliśmy na własną rękę, tak było najłatwiej, ale też można odtwarzać prosto z YouTube odpowiednie minuty, ale wtedy ktoś musi być już biegły informatycznie przy sprzęcie, aby czegoś nie pomylił :)

      Usuń
    2. Od tego czasu, kiedy my wystawialiśmy skecz wyszło wiele nowych utworów, więc można jeszcze bardziej pokombinować, sporo pozmieniać :D

      Usuń

Prześlij komentarz

Hej,
Witam Cię na moim blogu, blogu na którym sporo się dzieje. Dziękuję za Twoją obecność i za każdy pozostawiony tutaj przez Ciebie ślad. Dziękuję za każdy komentarz, za Twoją obserwację. ❤ Życzę Ci miłego pobytu! Amelia