POZNAJMY SIĘ
Witaj!
Mam na imię Amelia, mam 21 lat i nadaję do Ciebie z (Nie)Dzikiego Dalekiego Wschodu Polski – z Lubelszczyzny. Miło mi gościć Cię w moich skromnych progach.

Rozsiądź się wygodnie w fotelu i spędźmy ten czas wspólnie! Positive vibes only! ♡
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
CZYTAJ WIĘCEJ

Zacznij czytać tutaj

Najnowsze na blogu

Moc słów


Witajcie kochani, jak mijają Wam te ostatnie dni wakacji? Ja przez ten cały miesiąc się trochę wylogowałam z internetu, skupiłam się na innych rzeczach, lecz o blogu nie zapomniałam, cały czas przygotowałam nowe materiały do wpisów, zdjęcia, więc na pewno czeka na Was tutaj jeszcze wiele niespodzianek. Dziś opowiem Wam co nieco o niezwykłej mocy słów.


Każdy z nas ma czasami w życiu gorsze chwile, wpada w dołek, nie wie, co ma ze sobą zrobić, najchętniej to położyłby się w łóżku i już nie wstał. Czuje się samotny, bezsilny. Niekiedy wystarczy niewiele, chociażby rozmowa z drugą osobą, aby poczuć się lepiej. Wystarczy kilka prostych słów. Tymczasem zamykamy się w sobie. Kryjemy się ze swoimi uczuciami, nie mówimy otwarcie o tym, co myślimy, co czujemy.  Boimy się odrzucenia z drugiej strony.

"Pomyśl, jaki świat byłby piękny, gdyby ludzie spotykali się w odpowiednich momentach życia. A nie o parę lat i zdarzeń za późno, za wcześnie. Gdyby mówili to, o czym tak zaciekle milczą. Ile nocy byłoby przespanych, ile serc nie aż tak pustych."
- Olga Wojciechowska

Na pewno niejednokrotnie spotkaliście się z tym cytatem.  Nie mamy odwagi mówić prostych słów "Kocham Cię!", "Dziękuję!", "Dobrze, że jesteś!", "Miłego dnia!". Nie tylko nie mamy odwagi, ale też często nie wiemy jak zrobić to prawidłowo. Okazuje się, że ważne jest nie tylko to, co mówimy, ale też jak to mówimy, w tym wszystkim ważne jest akcentowanie tych słów, można powiedzieć "Kocham!" tak od niechcenia, w sposób lekceważący drugą osobą, a można powiedzieć "Kocham!" szczerze, prosto z serca. Proste porównanie: słowo wykrzyczane a wypowiedziane szeptem brzmi zupełnie inaczej. Tak samo słowo wypowiedziane z uczuciem a bez niego brzmi jak dwa różne słowa. 


Słowa mają niezwykłą moc, mogą pocieszyć, ale też wypowiedziane w niewłaściwy sposób zranić, ta piękna róża nie znalazła się w tym wpisie przypadkowo. Róża niewątpliwie jest pięknym kwiatem, ale jeśli będziemy się niewłaściwie z nią obchodzić, możemy zranić się jej kolcami lub może zranić się nimi ta druga osoba, której ją podarujemy. Słowem możemy wiele zniszczyć, ale także możemy wiele zniszczyć, nie mówiąc nic, milcząc. Nie można ukrywać tego, co się czuje, jeśli kogoś kochasz, powiedz mu to! Jesteś komuś wdzięczna za coś? Powiedz mu to! Żałujesz czegoś, co zrobiłaś? Powiedz mu to! Nie zwlekaj! Nie zakładaj od razu z góry, że możesz zostać odrzucony. Zapamiętaj - To co czujesz, kim jesteś przejawia się poprzez słowa, jakich używasz, jak je wypowiadasz. Mówcie! Dużo mówcie!

” Uważaj na myśli – bo przerodzą się w słowa.  Uważaj na słowa – bo przerodzą się w czyny.   Uważaj na czyny – bo zamienią się w nawyki.  Uważaj na nawyki – bo staną się charakterem. Jesteś tym, co myślisz!”      Margaret Thatcher
Nie jestem żadnym psychologiem to wszystko, o czym piszę to tylko moje przemyślenia. Koniecznie napiszcie w komentarzu, czy Wy uważacie, że słowa mają moc.